VEKOP-1.2.6-20-2020-00998

 

A Versenyképes Közép-Magyarország program (VEKOP) keretén belül VEKOP-1.2.6-20-2020-00998 A MIKRO-, KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALKOZÁSOK MODERN ÜZLETI ÉS TERMELÉSI KIHÍVÁSOKHOZ VALÓ ALKALMAZKODÁSÁT SEGÍTŐ FEJLESZTÉSEK TÁMOGATÁSA a Rextra Kft. támogatási kérelmet nyújtott be, mely sikeres lett így 46 544 242 Ft feltételesen visszatérítendő támogatást kapott.

A hazai háziorvosok 95%-a folyamatosan vásárol szaküzleteinkben. Országos üzlethálózattal rendelkezünk, minden megyeszékhelyen jelen vagyunk. Rendelők komplett felszerelését vállaljuk, továbbá az általunk szállított műszerek, bútorzat, irodatechnika beüzemelését, összeszerelését, használatuk betanítását is elvégezzük, javításukat, szerviz-tevékenységüket ellátjuk. A teljes termékpalettánkról vásárlóink a www.rextra.hu weboldalunkon tájékozódhatnak. A kereskedelem mellett orvosi műszer gyártással is foglalkozunk. A vezetőség folyamatosan figyeli az új lehetőségeket. Tevékenységünket évről évre bővítjük, az árbevételünk folyamatos növekedése is ezt mutatja. A célunk az, hogy a gyógyászatban használt termékek mindegyike vagy legalábbis alternatívája megtalálható legyen a termékpalettánkon. Mivel folyamatosan fejlesztünk és növeljük ügyfélkörünket jövőre is hasonló növekedéssel számolunk, mint az elmúlt években.

A korona vírus alatt a vállalkozás átállt 16 órás munkarendbe, mert az egészségügy beszállítójaként a megnövekedett speciális igényeket is el szerette volna ellátni. valamint a gélgyártáshoz kapcsolódva növelte kéztisztító géljének (45m/m%-os alkohol tartalommal), és folyékony szappan gyártását, ezzel hozzájárulva a járvány sikeresebb kezeléséhez. Természetesen a veszélyhelyzet nagyon megnehezítette a munkánkat. A munkavállalók jó része homeoffice-ban dolgozott és ez a munkavégzés hatékonyságát negatívan befolyásolta. A vállalkozás komoly erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy a munkavállalóit megtartsa és ne kelljen leépítenie. Büszkék vagyunk rá, hogy a koronavírus miatt nem kellett csökkenteni a létszámunkat. Azonban a veszélyhelyzet miatt új fejlesztési irányokon kellett gondolkoznunk, hogy stabilitásunkat hosszú távon is meg tudjuk tartani.

A fejlesztendő tevékenységünk a 32.50 TEÁOR számon nyilvántartott orvosi eszköz gyártáshoz kapcsolódik. A cég még évekkel ezelőtt termelő kapacitásokat hozott létre regisztrációs orvosdiagnosztikai papírok gyártására papír feldolgozás-nyomdázás, tekercselés, hajtogatás, valamint az általa forgalmazott diagnosztikai berendezések (pl. Cardioline ekg gépek magyarországi forgalmazóként a teljes termék spaletta) részére ekg, uh gélek gyártása. Alapvetően az ekg eszközök gyártása mellett eddig nem volt olyan eszköz, ami az általunk forgalmazott géphez tartozó ekg papírt elő tudta volna állítani. Ezt korábban más céggel gyártattuk le, ami jelentős többlet költséget eredményezett, mivel az általunk kínált géphez tartozó elem gyártását nem tudtuk házon belül megoldani. A fejlesztés végrehajtása illeszkedik az eddig felépített thermo papír alapanyagra épülő infrastruktúrába, és így a meglévő személyi, és tárgyi erőforrásokra. A jelenlegi eszközeinkkel nem tudunk tekercseket gyártani az ekg berendezésekbe, de a tervezett ekg papír gyártó géppel lehetőségünk nyílik a gépgyártás folyamatainak teljes lefedésére. A gyártás előkészítéshez beszerezni kívánt gép egység, melyet Európában az egyik legkiválóbb ebben a szegmensben Az eberdingeni SCHOBER GmbH gyártja. A beruházással létre jövő gyártási képesség importot vált ki, és rugalmasabbá teszi a hazai igények teljesítését, a gyorsabb kiszolgálást. A termelés felfutásával szükség lesz a munkavállalói létszám bővítése, így a fejlesztés munkahely teremtő képessége egyértelműen megmutatkozik. A fenti gép mellé még szükséges beszereznünk egy asztali palást címkéző berendezést. Ez a leggyártott termékeket címkézi fel. Ezt korábban nem tudtuk megoldani mert nem rendelkeztünk az erre speciálisan kifejlesztett géppel. A címkéző gépet az orvos diagnosztikai géleink (Ultrahang-Ekg), ekg kontakt spray, Biorex folyékony szappan, Biorex alkoholos kéztisztító gél címkézésére fogjuk használni. Kiszerelésben a 250ml-es, és az 1 literes flakonokat tudjuk majd rajta megbízhatóan, és nagyobb kapacitással címkézni, mint korábban. Most, ha a címkéző gépet beszerezzük a munkafolyamataink felgyorsulnak és a termelésünk volumene ezáltal növekedni tud. Ez újabb munkaerő igényt von maga után. A gyártás során előállított termékek mozgatásához ezentúl szeretnénk beszerezni egy targoncát.

 

Az új gépek beszerzésével a munkahelyek megtartásán túl új munkaerő igény mutatkozik. Mivel az új gépek nem emberi munkát váltanak ki hanem hatékonyságot növelnek így a gyártás felgyorsulásával több munkavállalóra lesz szükségünk, hogy a termékeket a gyártáshoz hasonló gyorsasággal tudjuk a vevőinkhez juttatni. A termelés növekedése új munkahelyeket teremt. Számszerűsíthető, hogy az új SCHOBER gép üzembehelyezést követően azonnal egy munkahelyet teremt. A termelés felgyorsulásával tudunk tovább bővíteni. A fejlesztés eredményességéhez hozzájárul, hogy korábban felmértük a piacot, a vevőink igényeit és ez alapján került kiválasztásra az irány. A technológiai megújulás a piacon elérhető legkorszerűbb gép beszerzésével megvalósul. A gyártó szekciónkhoz kapcsolódó új gép a piacon elérhető legmodernebb technológiát használja, ezzel segítve a részleg innovációjának fenntartását. A termelékenység növekedése a korszerű és hatékonyan működő gépek beszerzésével már az első hónapban kimutatható. A címkéző gyorsaságban nem összehasonlítható a korábban használt technikánkkal. Adott időn belül a gyártott termékeink száma nő illetve a létrejött termék minden eleme saját gyártással készül ami meggyorsítja a folyamatokat. Így a korábban importált ekg papír magyar gyártmányként kerül az ekg gép tartozékai közé.

 

Projektidőszak: 2020.08.01-2021.07.01

Támogatási intenzitás: 70 %

Támogatás összege: 46 544 242 Ft

Összköltség: 66 491 775 Ft